riadenie procesov vo verejnom obstarávaní
eProcurement
Elektronický nástroj eProcurement je manažérsky nástroj na riadenie interných procesov obstarávania od vzniku požiadavky, cez vytvorenie plánu, realizácie schvaľovacích procesov v zmysle interných smerníc naprieč organizačnou štruktúrou, priradenia realizácie zákazky konkrétnym pracovníkom, realizácia obstarávania až po uzatvorenie zmluvy/objednávky s následným sledovaním jej plnenia, vystavovania referencií a iných informačných povinností. Elektronický nástroj slúži na tvorbu, schvaľovanie ročných plánov obstarávania, ako aj na ich operatívnu aktualizáciu s možnosťou prepojenia na rozpočet. Elektronický nástroj podporuje generovanie úloh vyplývajúcich z harmonogramu činnosti a následné zasielanie notifikácií a upozornení na blížiace sa termíny v dôsledku čoho zainteresované osoby sú vždy presne informované o blížiacich sa lehotách a povinnostiach.
Systém eProcurement umožňuje riadiť všetky činnosti súvisiace s obstarávaním v organizácii:


Plánovanie verejného obstarávania zahŕňa zber požiadaviek na obstarávanie, interné schvaľovacie procesy a tvorbu plánu obstarávania. Podporuje tvorbu a schvaľovanie ročných plánov obstarávania ako aj ich operatívnu aktualizáciu.
Automatizácia a elektronizácia zberu požiadaviek a tvorba plánov prináša do organizácie poriadok a prehľad o budúcich nákupoch.
Elektronické schvaľovanie požiadaviek urýchľuje a sprehľadňuje schvaľovacie procesy. Každý žiadateľ vie v akej fáze schvaľovania sa
jeho požiadavka nachádza. Riadiaci pracovníci majú komplexný prehľad o potrebách svojich organizačných jednotiek a vedia ich efektívne riadiť.
Prepojením na rozpočet a ekonomické oddelenie je zabezpečené finančné krytie jednotlivých požiadaviek.
Proces realizácie obstarávania je súbor činností potrebných na obstaranie tovarov, služieb a stavebných prác. Každé obstarávanie musí byť zahrnuté v pláne obstarávania, musí prejsť interným schvaľovacím procesom, „základnou“ finančnou kontrolou a jeho plnenie musí byť zahrnuté v rozpočte. Systém eProcurement podporuje zostavenie časového plánu na základe interných pokynov a smerníc, generovanie úloh vyplývajúcich z harmonogramu a následné zasielanie notifikácií a upozornení na blížiace sa termíny. Zadávateľ je tak vždy presne informovaný o blížiacich sa lehotách a povinnostiach.
Každé obstarávanie prešlo schvaľovacím procesom, je naplánovaný jeho harmonogram a je priradený zodpovednej osobe. V závislosti od zvoleného postupu prebehne realizácie procesu obstávania, ktorého výsledkom je zmluva/objednávka alebo rámcová dohoda.
Elektronický nástroj uchováva kompletnú elektronickú dokumentáciu každej zákazky s prehľadným časovým usporiadaním a archivuje ju minimálne po dobu zákonných lehôt.
Evidencia zmlúv a objednávok, ktoré sú výsledkom verejného obstarávania, s možnosťou sledovania čerpania rámcových dohôd a informačných povinností.
Zmluvy, objednávky a rámcové dohody, ktoré sú evidované v systéme eProcurement sú prístupné jednotlivým užívateľom systému. Na nich sú naviazané ďalšie povinnosti vyplývajúce zo zákona o verejnom obstarávaní a interných smerníc ako napr. referencie , rôzne informačné povinnosti a povinnosti vo vzťahu k rozpočtu.
Príslušní pracovníci majú v reálnom čase prehľad o jednotlivých plneniach zmlúv a čerpaní rámcových dohôd. V prípade blížiaceho sa konca platnosti zmluvy alebo rámcovej dohody sú upozornení na potrebu začatia procesu nového obstarávania.
Elektronický nástroj eProcurement je možné využívať v menších organizáciách s jednoduchou organizačnou štruktúrou, ako aj vo veľkých organizáciách so zložitou vertikálnou aj horizontálnou štruktúrou. Tak isto je možné využívať systém eProcurement na centralizáciu procesov obstarávania a schvaľovacích procesov v rámci jednotlivých priamo riadených organizácií (ministerstvá, VUC, mestá, veľké obce).
Otázky a odpovede
Ako vám môžeme pomôcť ?
Našimi významnými klientmi sú organizácie štátnej správy, ako ministerstvá a ďalšie štátne inštitúcie, univerzity a vysoké školy, subjekty územnej samosprávy – VÚC, mestá a obce, poskytovatelia zdravotnej starostlivosti a ďalšie organizácie, ktoré potrebujú zabezpečiť konkrétny proces verejného obstarávania, potrebujú konzultačné alebo poradenské služby v oblasti verejného obstarávania, alebo prostredníctvom našich elektronických nástrojov zefektívniť procesy verejného obstarávania vo svojej organizácii.
Realizáciu procesov verejného obstarávania, poradenstvo a konzultácie pri verejnom obstarávaní, smernice, školenia.
Ponúkame informačné systémy pre komplexnú podporu interných a externých procesov verejného obstarávania.
Elektronické aukcie vo verejnom obstarávaní realizujeme pomocou vlastného certifikovaného systému eAukcie.
Zabezpečujeme aj realizáciu procesu predaja majetku v súlade so zákonom 278/1993 Z.z. o správe majetku štátu.
Firemný nákup – systém eZakazky využívajú spoločnosti, ktoré potrebujú efektívne a rýchlo nakupovať.
Informačné systémy pre komplexnú podporu interných a externých procesov verejného obstarávania. Vďaka týmto nástrojom je možné realizovať celý komplex procesov verejného obstarávania od zadávania požiadaviek na obstarávanie a plánovanie, cez realizáciu procesu obstarávania a uzatvorenia zmluvy, až po sledovanie plnení. Všetko online a plne elektronicky. Už niekoľko rokov naši klienti realizujú verejné obstarávanie plne elektronicky, čím výrazne šetria čas a hlavne náklady na jeho realizáciu.
eAukcie, eZakazky a eProcurement sú naše softvérové produkty na elektronizáciu všetkých činností v rámci obstarávania a realizácii nákupov.
Realizácia procesu verejného obstarávania
Poradenské služby a konzultačné služby
Lektorské služby a školenia
Interné riadenie procesov obstarávania a smernice
Zastupovanie pred kontrolnými orgánmi
Zabezpečujeme realizáciu celého procesu verejného obstarávania kvalifikovanými odborníkmi s dlhoročnou praxou. Pomôžeme vám so správnou špecifikáciou predmetu obstarávania, pomôžeme vám stanoviť predpokladanú hodnotu a odporučíme správny postupu realizácie zákazky v zmysle zákona o verejnom obstarávaní.
Prostredníctvom systému eZakazky zabezpečíme elektronickú komunikáciu a obeh dokumentov počas jednotlivých fáz obstarávania, vyhodnotenie zákazky komisiou, realizáciu elektronickej aukcie (ak bude požadovaná) a ostatné informačné povinnosti.
Máme za sebou stovky verejných obstarávaní pre verejných obstarávateľov zo štátnej správy, samosprávy aj pre súkromné podniky. Máme skúsenosti s realizáciou všetkých typov súťaží na najrôznejšie predmety obstarávania tovarov, služieb a stavebných prác.
Verejné obstarávania realizujú odborne spôsobilé osoby pre verejné obstarávanie s dlhoročnou praxou. Vždy môžete očakávať kvalitnú prípravu podkladov na začiatku verejného obstarávania, odborné riadenie procesu obstarávania a profesionálne výstupy.
Samozrejme. Postupy a pravidlá verejného obstarávania by mali byť uvedené v smernici o verejnom obstarávaní, pričom jej účelom je konkretizovať jednotlivé podmienky pre danú organizáciu a určiť kompetencie i zodpovednosti zodpovedných osôb. Smernica určuje postup pri zostavovaní plánu verejného obstarávania aj postupy pri zadávaní zákaziek, najmä výnimiek a zákaziek s nízkou hodnotou.
Elektronický nástroj eProcurement je manažérsky nástroj riadenie interných procesov obstarávania od vzniku požiadavky, cez vytvorenie plánu, realizácie schvaľovacích procesov v zmysle interných smerníc naprieč organizačnou štruktúrou, priradenia realizácie zákazky konkrétnym pracovníkom, realizácia obstarávania až po uzatvorenie zmluvy/objednávky s následným sledovaním jej plnenia, vystavovania referencií a iných informačných povinností.
Elektronický nástroj eProcurement je možné využívať v menších organizáciách s jednoduchou organizačnou štruktúrou, ako aj vo veľkých organizáciách so zložitou vertikálnou aj horizontálnou štruktúrou. Tak isto je možné využívať systém eProcurement na centralizáciu procesov obstarávania a schvaľovacích procesov v rámci jednotlivých priamo riadených organizácií (ministerstvá, VUC, mestá, veľké obce).
Elektronický nástroj eZakazky zabezpečuje plne elektronickú komunikáciu v zmysle § 20 zákona o verejnom obstarávaní pre všetky postupy zadávania zákaziek so zabezpečeným šifrovaním a kódovaním.
Možnosť realizácie všetkých postupov zadávania zákaziek vo verejnom obstarávaní nadlimitné zákazky, podlimitné zákazky a zákazky s nízkymi hodnotami.
Naše produkty celý proces obstarávania a nákupov zjednodušujú, sprehľadňujú a zefektívňujú. Či už vo vzťahu medzi obstarávateľom a uchádzačmi (kupujúcim a predávajúcim) prostredníctvom systému eZakazky, alebo v rámci organizácie medzi bežnými zamestnancami, oddelením obstarávania, ekonomickým oddelením a vedením organizácie prostredníctvom systému eProcurement.
Z technického hľadiska nepotrebuje nič špeciálne . Všetky naše produkty sú koncipované ako webové aplikácie a používateľom stačí na prácu s nimi počítač a pripojenie na internet. Samotná práca so systémom je intuitívna a nevyžaduje žiadne špeciálne zaškolenie.
Keďže ide o overené produkty, ktoré už dnes využíva množstvo štátnych organizácií, mestá, obce a aj súkromné spoločnosti a sú poskytované ako SaaS (softvér ako služba), ich nasadenie u nových zákazníkov je možné okamžite.